Usługi

Dietetyka


Podczas współpracy ze mną uzyskasz całościową analizę Twojego stanu zdrowia. Na pierwszej wizycie dokonamy oceny stanu odżywienia, sposobu żywienia, wyników badań oraz ewentualnej historii choroby. Wspólnie ustalimy cele naszej pracy i harmonogram spotkań. Jakość wykonanej usługi zależeć będzie od Twojego zaangażowania i szczerości dlatego zapoznaj się proszę z poniższym tekstem aby jak najlepiej przygotować się do naszego spotkania.

Przed pierwszą wizytą

  1. Wypełnij ankietę

    Ankieta zawiera zestaw pytań dotyczących m.in. Twojego stylu życia, aktywności fizycznej, alergii czy upodobań żywieniowych. Pytania te są niezbędne do prawidłowego skomponowania zaleceń żywieniowych. Proszę abyś w miarę możliwości udzielił odpowiedzi na wszystkie zagadnienia.

    Gotowy i podpisany kwestionariusz odeślij na mój adres e-mail. Pozwoli mi to wcześniej przeanalizować zebrane informacje dzięki czemu zaoszczędzimy sporo czasu w trakcie wizyty.

    Pobierz ankietę.

  2. Wypełnij dziennik żywienia

    Dziennik żywienia prowadź przez 3 dni (w tym 1 weekendowy). Notuj co, kiedy i w jakich ilościach spożywasz. Zaznaczenie aktywności fizycznej będzie dodatkowym atutem! Gotowy, podpisany dziennik odeślij na mój adres e-mail wraz z ankietą.

    Pobierz dziennik żywienia.

  3. Wykonaj badania krwi

    Systematyczne wykonywanie badań krwi jest ważnym postępowaniem profilaktycznym. Warto raz w roku sprawdzić w ten sposób swój stan zdrowia. Przed spotkaniem zalecam abyś wybrał się do laboratorium medycznego i wykonał podstawowe badania. Poniżej znajdziesz sugerowaną przeze mnie listę:

    Badania podstawowe:

    • morfologia ogólna z rozmazem
    • lipidogram
    • glukoza na czczo

    Jeśli masz wątpliwości jakie badania wybrać skontaktuj się ze mną, chętnie pomogę.

    źródło zdjęcia: medkonsulting
  4. Zmierz ciśnienie krwi

    Często zapominamy o tym prostym, a jakże ważnym badaniu. Zmierz ciśnienie, szczególnie jeśli masz nadwagę lub otyłość.

  5. Przygotuj się do analizy składu ciała

    Analiza składu ciała wykonana jest metodą bioimpedancji elektrycznej (BIA) przy pomocy analizatora Tanita MC-780 MA S. Otrzymany wynik zostanie omówiony, a następnie załączony do Twojej kraty pacjenta w celu późniejszej oceny skuteczności wprowadzonych zmian dietetycznych.

    Metoda BIA polega na wykorzystaniu prądu o niskiej częstotliwości, który jest praktycznie nieodczuwalny oraz nieszkodliwy dla naszego organizmu. Jednakże z urządzenia nie mogą korzystać osoby z rozrusznikami serca lub innymi implantami mechanicznymi.

Przed przystąpieniem do badania:

  1. Odpocznij po intensywnych ćwiczeniach fizycznych – mogą one wpływać na prawidłowość wyników.
  2. Nie spożywaj znacznej ilości pokarmów lub płynów – pomiaru dokonujemy około 3h po posiłku, najlepiej z pustym pęcherzem.
  3. Pamiętaj o piciu – odwodnienie również może skutkować nieprawidłowym wynikiem.
  4. Ściągnij metalowe, ciężkie elementy garderoby oraz akcesoria np. telefon, łańcuszek.
  5. BIA nie wykonujemy bezpośrednio po przebudzeniu.
  6. W celu zapewnienia jak największej dokładności badanie powinno być wykonywane w takich samych warunkach i o takiej samej porze (ważne w przypadku wizyty kontrolnej).
  7. Badanie w trakcie oraz bezpośrednio przed i po miesiączce nie jest miarodajne.
  8. Pomiar wykonujemy z bosymi stopami (rajstopy również nie są dozwolone).

Jak wygląda pierwsza wizyta?

  1. Czas trwania

    Czas wizyty jest uwarunkowany poziomem trudności danego zagadnienia i trwa 50-60 do 90 minut. Jeśli masz wątpliwości ile czasu zarezerwować chętnie udzielę Ci podpowiedzi.

  2. Kwestionariusze

    W przypadku gdy udało Ci się wysłać mi potrzebne dokumenty, jak ankieta oraz dziennik żywienia, to nasz czas przeznaczymy na przeanalizowanie zebranych informacji, rozmowę, a także wykonywanie pomiarów. W przeciwnym wypadku wspólnie wypełnimy wymagane arkusze, a odpowiedzi na pytania wraz z wytycznymi zostaną przesłane drogą elektroniczną lub pocztą.

  3. Co przygotować

    • wyniki badań laboratoryjnych
    • historię choroby (jeśli taką posiadasz)
    • listę przyjmowanych suplementów diety oraz leków

Zalecenia żywieniowe, jadłospis

Zalecenia żywieniowe oraz jadłospis sporządzam indywidualnie na podstawie zebranego wywiadu, preferencji pacjenta oraz wyników badań. Czas oczekiwania wynosi 3-5 dni w przypadku zaleceń oraz maksymalnie 7-10 dni w przypadku jadłospisu.

Gotowe wytyczne prześlę Ci drogą elektroniczną lub pocztą wraz ze stosownym komentarzem.

Pamiętaj, że w przypadku drobnych wątpliwości możesz się ze mną skontaktować telefonicznie, mailowo lub przez Skype. Gdybyś jednak potrzebował więcej czasu umów się na konsultację.

Wizyta kontrolna

Wizyta kontrolna trwa około 30 minut i jest dostosowana do Twoich aktualnych potrzeb. Zazwyczaj polega na analizie masy i składu ciała, ocenie wyników oraz ewentualnej korekcie wcześniejszych wytycznych.

Wizyty kontrolne są ważne dla zachowania motywacji na wysokim poziomie dlatego zalecam aby odbywały się raz na 2 tygodnie.


Masaż


Masaż jest idealnym rozwiązaniem jeśli czujesz się spięty, obolały lub chcesz się po prostu zrelaksować. Zabieg ten z powodzeniem wykonywany jest w domu pacjenta o czym zresztą możesz się przekonać.
Masaż w sposób mechaniczny, przez powierzchnię ciała oddziałuje na skórę, tkankę podskórną, tkankę mięśniową oraz stawy i więzadła. Poprzez zmiany odruchowe działa także na układ krążenia, nerwowy, wewnątrzwydzielniczy, a także narządy wewnętrzne. Technika oraz siła wykonywania masażu jest dobierana indywidualne do potrzeb pacjenta. Pamiętaj, że nie jest prawdą, iż „masaż musi boleć”.
Poniżej znajdziesz szereg wskazań i przeciwwskazań do wykonywania zabiegu masażu, proszę zapoznaj się z nimi.

Wskazania

  • osłabienie mięśniowe
  • przykurcze, napięcia i bóle mięśniowe
  • zmiany przeciążeniowe
  • bóle kręgosłupa
  • blizny i bliznowce
  • ograniczona ruchomość w stawach
  • zaburzenia krążenia obwodowego
  • uszkodzenie rdzenia kręgowego i nerwów obwodowych
  • przewlekłe zapalenie nerwów i splotów nerwowych
  • urazy po: złamaniach, stłuczeniach, skręceniach, zwichnięciach
  • wady postawy
  • choroby narządu ruchu
  • powysiłkowe zmęczenie mięśni
  • wysiłek psychiczny i fizyczny
  • stres, depresja, zmęczenie

Przeciwwskazania

  • podwyższona temperatura ciała (38C)
  • ostre i podostre stany zapalne
  • wczesne stany pourazowe
  • zmiany dermatologiczne
  • nowotwór (w zależności od zaleceń lekarza)
  • hemofilia (zaburzenie krzepliwości krwi)
  • osteoporoza
  • miażdżyca
  • ciąża (przeciwwskazanie względne)
  • menstruacja (przeciwwskazanie względne)
  • nadciśnienie tętnicze
  • tętniaki
  • żylaki
  • niewydolność serca

Wizyta domowa

Na wizytę domową przynoszę wszystkie niezbędne przybory do masażu. Ważne abyś w czasie umawiania się na zabieg powiedział czym jesteś zainteresowany. Jeśli masz jakieś wątpliwości co do rodzaju masażu, wskazań czy przeciwwskazań proszę skontaktuj się ze mną, chętnie pomogę.

Jak przygotować się do zabiegu?

Poniżej znajdziesz listę zaleceń do których warto zastosować się przed zabiegiem masażu.

    1. Godzinę lub dwie przed zabiegiem zjedz lekki posiłek – zbyt obfity może powodować uczucie ciężkości, a nawet ból brzucha (zazwyczaj masaż wykonywany jest w leżeniu na brzuchu) natomiast brak posiłku może skutkować dyskomfortem związanym z burczeniem w brzuchu czy uczuciem głodu.
    2. Weź ciepły prysznic lub kąpiel – zapewni to uczucie świeżości oraz oczyści ciało z kurzu i stosowanych wcześniej kosmetyków. Warto zaznaczyć, że ciepło sprzyja rozluźnieniu mięśni szkieletowych. Pomoże Ci się zrelaksować oraz zmniejszy ewentualne dolegliwości bólowe.
    3. Zepnij włosy – ułatwi mi to pracę oraz ochroni Twoje włosy przed kontaktem ze środkami poślizgowymi.
    4. Przygotuj ręcznik – jeśli nie chcesz korzystać z ręczników jednorazowych którymi dysponuję przygotuj swój.
    5. Ubierz wygodną, nie krępującą ruchów bieliznę.
    6. Uśmiechnij się! – masaż to chwila dla Ciebie, przygotuj ulubioną muzykę, napij się herbaty, odetchnij i przede wszystkim uśmiechnij się 🙂

Rodzaj i zalecana ilość zabiegów

  1. Masaż klasyczny (szwedzki)

    może być wykonywany całościowo lub na poszczególne części ciała. Składa się z sekwencji wykonywanych po sobie odpowiednich chwytów, które kolejno oddziałują na poszczególne tkanki. W krótkim czasie przynosi dobre efekty terapeutyczne, ale ważne aby był stosowany regularnie. W przypadku dolegliwości bólowych po 3-5 zabiegach możesz się czuć gorzej. Czasem pojawia się pieczenie, mrowienie, uczucie gorąca, osłabienie, dreszcze, senność czy rozdrażnienie. Jest to związane z działaniem drażniącym na chore miejsce. Ważne, aby nie przerywać zabiegów ponieważ dolegliwości będą stopniowo ustępowały, a już po 7-10 masażach możesz poczuć poprawę. Po takiej serii należy zrobić przerwę (minimum 2 tygodnie), po której warto stosować zabiegi „przypominające” np. raz na 1-2 tygodnie.

  2. źródło zdjęcia: avenolife
  3. Masaż antycellulitowy

    działa wspomagająco na metabolizm komórkowy obszaru ciała objętego zabiegiem co prowadzi do miejscowej poprawy krążenia krwi i limfy. Skutkuje to zmniejszeniem obrzęku i stopniowym rozbiciem tkanki tłuszczowej prowadząc do poprawy wyglądu skóry, która staje się gładsza i bardziej elastyczna. W przypadku tego zabiegu ilość i natężenie z jakim jest stosowany również ma znaczenie. Z mojego doświadczenia wynika, że najlepsze efekty uzyskamy stosując 2-3 zabiegi w tygodniu, ale jest to kwestia indywidualna.

  4. Masaż relaksacyjny

    obniża nadmierne napięcie mięśniowe oraz zmniejsza pobudliwość włókien nerwowych przez co jest idealnym sposobem zarówno na zmęczenie fizyczne jak i psychiczne. Możesz go wykonywać zawsze kiedy odczuwasz taką potrzebę! Jest on zdecydowanie mniej intensywny od swoich poprzedników przez co działa łagodząco i wyciszająco.