Masaż

Masaż jest idealnym rozwiązaniem jeśli czujesz się spięty, obolały lub chcesz się po prostu zrelaksować. Zabieg ten z powodzeniem wykonywany jest w domu pacjenta o czym zresztą możesz się przekonać.
Masaż w sposób mechaniczny, przez powierzchnię ciała oddziałuje na skórę, tkankę podskórną, tkankę mięśniową oraz stawy i więzadła. Poprzez zmiany odruchowe działa także na układ krążenia, nerwowy, wewnątrzwydzielniczy, a także narządy wewnętrzne. Technika oraz siła wykonywania masażu jest dobierana indywidualne do potrzeb pacjenta. Pamiętaj, że nie jest prawdą, iż „masaż musi boleć”.
Poniżej znajdziesz szereg wskazań i przeciwwskazań do wykonywania zabiegu masażu, proszę zapoznaj się z nimi.

Wskazania

  • osłabienie mięśniowe
  • przykurcze, napięcia i bóle mięśniowe
  • zmiany przeciążeniowe
  • bóle kręgosłupa
  • blizny i bliznowce
  • ograniczona ruchomość w stawach
  • zaburzenia krążenia obwodowego
  • uszkodzenie rdzenia kręgowego i nerwów obwodowych
  • przewlekłe zapalenie nerwów i splotów nerwowych
  • urazy po: złamaniach, stłuczeniach, skręceniach, zwichnięciach
  • wady postawy
  • choroby narządu ruchu
  • powysiłkowe zmęczenie mięśni
  • wysiłek psychiczny i fizyczny
  • stres, depresja, zmęczenie

Przeciwwskazania

  • podwyższona temperatura ciała (38C)
  • ostre i podostre stany zapalne
  • wczesne stany pourazowe
  • zmiany dermatologiczne
  • nowotwór (w zależności od zaleceń lekarza)
  • hemofilia (zaburzenie krzepliwości krwi)
  • osteoporoza
  • miażdżyca
  • ciąża (przeciwwskazanie względne)
  • menstruacja (przeciwwskazanie względne)
  • nadciśnienie tętnicze
  • tętniaki
  • żylaki
  • niewydolność serca

Wizyta domowa

Na wizytę domową przynoszę wszystkie niezbędne przybory do masażu. Ważne abyś w czasie umawiania się na zabieg powiedział czym jesteś zainteresowany. Jeśli masz jakieś wątpliwości co do rodzaju masażu, wskazań czy przeciwwskazań proszę skontaktuj się ze mną, chętnie pomogę.

Jak przygotować się do zabiegu?

Poniżej znajdziesz listę zaleceń do których warto zastosować się przed zabiegiem masażu.

    1. Godzinę lub dwie przed zabiegiem zjedz lekki posiłek – zbyt obfity może powodować uczucie ciężkości, a nawet ból brzucha (zazwyczaj masaż wykonywany jest w leżeniu na brzuchu) natomiast brak posiłku może skutkować dyskomfortem związanym z burczeniem w brzuchu czy uczuciem głodu.
    2. Weź ciepły prysznic lub kąpiel – zapewni to uczucie świeżości oraz oczyści ciało z kurzu i stosowanych wcześniej kosmetyków. Warto zaznaczyć, że ciepło sprzyja rozluźnieniu mięśni szkieletowych. Pomoże Ci się zrelaksować oraz zmniejszy ewentualne dolegliwości bólowe.
    3. Zepnij włosy – ułatwi mi to pracę oraz ochroni Twoje włosy przed kontaktem ze środkami poślizgowymi.
    4. Przygotuj ręcznik – jeśli nie chcesz korzystać z ręczników jednorazowych którymi dysponuję przygotuj swój.
    5. Ubierz wygodną, nie krępującą ruchów bieliznę.
    6. Uśmiechnij się! – masaż to chwila dla Ciebie, przygotuj ulubioną muzykę, napij się herbaty, odetchnij i przede wszystkim uśmiechnij się 🙂

Rodzaj i zalecana ilość zabiegów

  1. Masaż klasyczny (szwedzki)

    może być wykonywany całościowo lub na poszczególne części ciała. Składa się z sekwencji wykonywanych po sobie odpowiednich chwytów, które kolejno oddziałują na poszczególne tkanki. W krótkim czasie przynosi dobre efekty terapeutyczne, ale ważne aby był stosowany regularnie. W przypadku dolegliwości bólowych po 3-5 zabiegach możesz się czuć gorzej. Czasem pojawia się pieczenie, mrowienie, uczucie gorąca, osłabienie, dreszcze, senność czy rozdrażnienie. Jest to związane z działaniem drażniącym na chore miejsce. Ważne, aby nie przerywać zabiegów ponieważ dolegliwości będą stopniowo ustępowały, a już po 7-10 masażach możesz poczuć poprawę. Po takiej serii należy zrobić przerwę (minimum 2 tygodnie), po której warto stosować zabiegi „przypominające” np. raz na 1-2 tygodnie.

  2. źródło zdjęcia: avenolife
  3. Masaż antycellulitowy

    działa wspomagająco na metabolizm komórkowy obszaru ciała objętego zabiegiem co prowadzi do miejscowej poprawy krążenia krwi i limfy. Skutkuje to zmniejszeniem obrzęku i stopniowym rozbiciem tkanki tłuszczowej prowadząc do poprawy wyglądu skóry, która staje się gładsza i bardziej elastyczna. W przypadku tego zabiegu ilość i natężenie z jakim jest stosowany również ma znaczenie. Z mojego doświadczenia wynika, że najlepsze efekty uzyskamy stosując 2-3 zabiegi w tygodniu, ale jest to kwestia indywidualna.

  4. Masaż relaksacyjny

    obniża nadmierne napięcie mięśniowe oraz zmniejsza pobudliwość włókien nerwowych przez co jest idealnym sposobem zarówno na zmęczenie fizyczne jak i psychiczne. Możesz go wykonywać zawsze kiedy odczuwasz taką potrzebę! Jest on zdecydowanie mniej intensywny od swoich poprzedników przez co działa łagodząco i wyciszająco.